تدویر جلسه هیئت رهبری اداره عالی تفتیش با رئیس و اعضای کمیسیون مالی و بودجه ولسی جرگه

sao-af
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۷/۱ - ۵:۹
sao

رئیس عمومی اداره عالی تفتیش به منظور ارایه معلومات مختصر در ارتباط به گزارش حساب قطعیه سال مالی 1398 دولت و سایر گزارش های این اداره در جلسهء روز یک شنبه سی ام سنبله 1399 با رئیس و اعضای کمیسیون مالی و بودجه ولسی که در آن معاون در امور تفتیش های مالی و رعایت اسناد تقنینی، رئیس تحلیل گزارشات و رئیس تفتیش حساب قطعیه دولت و ارتباط با پارلمان نیز حضور داشتند، در تالار جلسات کمیسیون مالی و بودجه اشتراک نمودند.

جلسه با خوش آمد گویی محترم الحاج میرافغان صافی؛ رئیس کمیسیون مالی و بودجه ولسی جرگه از هیئت رهبری اداره تفتیش آغاز شد و سپس محترم محمد نعیم حقمل؛ رئیس عمومی اداره عالی تفتیش در رابطه به حساب قطعیه دولت طور مختصر معلومات لازم ارایه نموده گفت: هدف این نشست توضیح مختصر در مورد گزارش حساب قطعیه سال مالی 1398، ارائه معلومات در مورد سایر گزارش های اداره عالی تفتیش شامل گزارش تفتیش رعایت قوانین و مقررات، تفتیش عملکرد، تفتیش مالی و تفتیش تکنالوژی معلوماتی، برنامه های مختلف بمنظور معرفی انواع تفتیش های که اداره عالی تفتیش آنرا انجام میدهند و ارائه پریزنتیشن در ارتباط به گزارش های آن و اخذ نظر وکلای محترم در مورد طرح میکانیزم ارتباط با کمیسیون مالی و بودجه میباشد.

sao

متعاقباً رئیس اداره عالی تفتیش و معاون در امور تفتیش های مالی و رعایت اسناد تقنینی توضیح مختصر در مورد چگونگی اظهار نظر رئیس اداره عالی تفتیش در ارتباط به حساب قطعیه سال مالی 1398 و یافته های مندرج گزارش ارائه داشتند، پاسخ های قناعت بخش در ارتباط به پرسش وکلای محترم داده شده و نتیجه بر آن شد تا جهت مزید معلومات پریزنتیشن در ارتباط به گزارش حساب قطعیه سال مالی 1398 و سایر گزارش ها ارائه گردد.

آقای حقمل اظهار نمود که اداره عالی تفتیش بیشتر از پیش کار نموده و تدابیر لازم روی دست گرفته است تا فعالیت های آن تاثیر گذار باشد، تقاضای اداره عالی تفتیش از وکلای محترم این است که در کنار جدی گرفتن گزارش حساب قطعیه دولت، سایر گزارش های تفتیش را نیز به گونه جدی، تحت بحث و پیگیری قرار دهند.

sao

همچنین محترم فضل هادی فضل؛ معاون در امور تفتیش های مالی و رعایت اسناد تقنینی تصریح کردند که، با وجود محدودیتهای متعددی که امسال با آن مواجه بوده ایم؛ ولی با آن هم، گزارش حساب قطعیه در مقایسه با سال های قبل معیاری تر تیب و ارائه گردیده است.

در ادامه، رئیس محترم کمیسیون مالی و بودجه ولسی جرگه از تهیه گزارش های اداره عالی تفتیش اظهار خرسندی کرده گفتند که این گزارش ها نهایت برای ما حیاتی بوده و ما از طریق آنها تمام ادارات را مورد بازپرس قرار خواهیم داد. برنامه های آموزشی در ارتباط به گزارشهای اداره عالی تفتیش نیز برای سکرتریت و اعضای کمیسیون مفید و اقع خواهند شد. ترتیب میکانیزم ارتباط با کمیسیون مالی و بودجه ولسی جرگه نیز در پیشبرد امور کمک خواهند کرد.

sao

در پایان جلسه، رئیس عمومی اداره عالی تفتیش به کمیسیون نامبرده وعده سپرد تا در آینده نزدیک پریزنتیشن های مختلف را برای وضاحت بیشتر گزارش ها و یافته های مندرج آن به این کمیسیون تهیه و ارایه مینمایند. طرح مکانیزم ارتباط با ولسی جرگه/کمیسیون مالی و بودجه عنقریب ترتیب و جهت اخذ نظر وکلای محترم ارسال خواهند گردید.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۸
Background image

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دایر گردید

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش طی محفلی که در آن محترم مولوی نورحیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، محترم سید رحمن رحمن رئیس انکشاف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۰
Background image

امتحان برنامه آموزشی مفتیش تصدیق شده سکتور عامه  اخذ گردید

از بیست دو تن از مفتشین اداره عالی تفتیش و ریاست تفتیش داخلی ادارات و وزارت خانه ها که برنامه آموزشی مفتش تصدیق شده سکتور عامه(CPSA) را قبلا تمام نموده بودند، با حضور محترم سیدرحمن رحمن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

BACK TO NEWS