محمد ظریف علم ستانکزی به حیث سرپرست ریاست بررسی ادارات بودجوی مرکزی در اداره عالی بررسی مقرر و معرفی گردید

faiz_admin
یکشنبه ۱۳۹۸/۲/۱۵ - ۱۱:۵۴
SAO

در مراسمی که به مناسبت معرفی محترم محمد ظریف علم ستانکزی به حیث سرپرست ریاست بررسی ادارات بودجوی مرکزی، روز یکشنبه 15 ثور سال 1398 خورشیدی در تالار کنفرانس‌های مطبوعاتی اداره عالی بررسی تدویر گردیده بود، محترم محمد نعیم حقمل رئیس عمومی اداره عالی بررسی، سید محمدمهدی حسینی معاون مسلکی، مجیب الرحمن شیرزاد معاون مالی واداری، رؤسا، آمرین، بررسان وسایرمنسوبان اداره عالی بررسی شرکت ورزیده بودند.

نخست محمد داراب شیرزاد رئیس منابع بشری اداره عالی بررسی، حکم جلالتمآب رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان را مبنی بر تقرر آقای ستانکزی به شرح ذیل قرائت نمود.

مراتب آتی در مربوطات اداره عالی بررسی:

1- تبدیلی حنان معروف رئیس بررسی ادارات بودجوی مرکزی دربست معادل به حیث رئیس بررسی ریاست ساحوی ولایت کندهار.

2- تقرر محمد ظریف علم ستانکزی دربست رتبه (2) به حیث سرپرست ریاست بررسی ادارات بودجوی مرکزی طبق متن پیشنهادی منظوراست.

متعاقباً محمد نعیم حقمل رئیس عمومی اداره عالی بررسی آقای ستانکزی را شخصیت متعهد، متخصص ویکی از کدرهای جوان کشور معرفی نموده افزود: آقای ستانکزی در حال اکمال رسالۀ دکترای خویش می‌باشد و از تجارب کافی کاری در ادارات دولتی و غیردولتی نیز برخوردار بوده و دست آورد های زیادی نیز در این زمینه دارد.

 رئیس اداره عالی بررسی ابراز امیدواری کرد که با آمدن وی به این سمت، کارهای اداره بیشتر از پیش بهتر ومؤثرخواهد شد و از همکاران اداره خواست تا با آقای ستانکزی از هیچ‌گونه همکاری در مطابقت با قانون اداره؛ دریغ نورزند.

آقای حقمل تأکید کرد که رهبری اداره عالی بررسی تعهد دارد تا به خاطر ارتقای ظرفیت کارمندان و بهبود در کیفیت گزارش‌های تفتیش از هر راه ممکن استفاده نمایند.یکی از آن راه‌ها می‌توان استفاده مؤثر از منابع بشری و کدرهای موجود در اداره باشد. به همین منظور رهبری اداره تصمیم گرفت که محترم حنان معروف که یکی از مجرب‌ترین و پیشتازترین رؤسای این اداره می‌باشد به حیث رئیس بررسی ساحوی زون کندهار تبدیل نماید تا از تجارب وی در تقویت آن ریاست استفاده صورت گیرد و در عوض آقای ستانکزی سمت آقای معروف را در مرکز پیش ببرد. رئیس عمومی بیان داشت: هر اقدام رهبری اداره به خاطر بهبود و موثریت فعالیت‌ها و سیستم‌های کاری این اداره می‌باشد و بیایید منافع ملی کشور را نسبت به منافع شخصی خویش ترجیح بدهیم و این مسئولیت بزرگ که به ما و شما سپرده‌شده است را به وجه احسن، استقلالیت کامل، طور عادلانه و بی‌طرفانه انجام و اجراآت خویش را با شفافیت کامل و علاقه‌مندی بیشتر به سر برسانیم.

سید محمدمهدی حسینی معاون مسلکی اداره عالی بررسی تقرر آقای ستانکزی را تبریک عرض نموده افزود با توجه با شناختی که از صداقت، تعهد و توانمندی وی سراغ دارم امید است که ایشان را به حیث یک بازوی قوی در راستای آوردن اصلاحات در داخل اداره و چه در نهاد هایکه تحت بررسی این اداره قرار دارند بتوانیم در کنار همدیگر موفقیت به دست آورده و در راستای مبارزه با فساد وآوردن شفافیت و اصلاحات؛ بزرگ‌ترین گام هارا برداریم.

معاون مسلکی همچنان از کارکردها و زحمات آقای حنان معروف رئیس پیشین ریاست بررسی ادارات بودجوی مرکزی به حیث یک کدر مجرب و فعال قدردانی نموده افزود که وی در مقاطع سال‌های زیادی در بخش‌های مختلف دست آوردهای خوبی داشته است و امید است که در موقف جدیدشان در ولایت قندهار نیز کارها و خدمات مؤثری را نیز به انجام برسانند.

رئیس تازه تقرر ریاست بررسی ادارات بودجوی مرکزی نیز درسخنانش از هیئت رهبری اداره عالی بررسی که مبنی بر تقررش به این سمت بروی اعتماد کردند، ابراز قدردانی نموده گفت: بدون شک آغاز کار جدید من دریک اداره است که تدابیری پیشگیرانه از ارتکاب جرائم و تخلفات اداری در سطح ادارات دولتی در اولویت کاری‌شان قرار دارد و این اداره می‌تواند در سطح ادارات دولتی، فساد اداری و تخلفات اداری را کاهش ببخشد، ازجمله چهاراصل که برای اداره در ماده (50) قانون اساسی پیش‌بینی‌شده، این چهاراصل را به اساس شاخص وظیفوی اداره عالی بررسی دنبال می‌کند و برای تطبیق این چهاراصل که دو اصل آن شفافیت و قانونیت می‌باشد تمرکز بیشتر دارد.

آقای ستانکزی از همکار شدنش با یک تیم کاری قوی دراداره عالی بررسی ابراز خرسندی نموده و تعهد سپرد که در همکاری با سایر منسوبان اداره در امر مبارزه با فساد اداری تلاش‌های بی‌دریغی انجام خواهد داد.

 وی درختم مراسم توسط هیئت رهبری اداره عالی بررسی به دفتر کاریش بدرقه شده وبرچوکی ریاست بررسی ادارات بودجوی مرکزی تکیه زد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۰:۲۹
Background image

برنامه ختم و ترجمه قرآنکریم در ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

به اساس فیصله عالیقدر امیر المومنین حفظه الله و رئیس الوزراء و هدایت ریاست عمومی دعوت و ارشاد؛ تمام ادارات افغانستان در ماه مبارک رمضان برنامه ختم و ترجمه قرآنکریم را برای کارمندان خویش. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۲۳
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

سیمینار سه روزه اصلاحی برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار گردیده بود و در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی سرپرست ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین. . .

BACK TO NEWS