گزارش تفتیش شکایت شهروندان در ارتباط به آمریت اصلاحات اداری ولایت کاپیسا

sao-af
پنجشنبه ۱۳۹۹/۹/۲۷ - ۸:۳۶
sao

اداره عالی تفتیش چارچوبی را برای شناخت بیشتر و ایجاد اعتماد عمومی میان شهروندان و ادارات عامه بنا نهاده است که در آن نهادهای مدنی، رسانه یی و شهروندان می توانند، در روند تفتیش های مشارکتی با تیم تفتیش در مراجع اشتراک نموده و از این طریق از چگونگی اجراآت ادارات عامه اطلاع و آگاهی به دست بیاورند.

همچنان شهروندان می توانند، پیشنهادات و شکایات خویش را در ارتباط به مراجع که در اجراات خویش دچار کمبودی ها و مشکلات می باشند را از طریق منابع ثبت شکایات به اداره عالی تفتیش پیشنهاد بدهند، تا مرجع مربوطه تحت تفتیش قرار گرفته و گزارش آن جهت آگاهی شهروندان به نشر رسانده شود.

در این زمینه شهروندان ولایت کاپیسا شکایت را ثبت نموده،که از اداره عالی تفتیش خواهان تفتیش آمریت اصلاحات اداری ولایت مربوطه گردیده اند، که متن شکایت آن در ذیل تحریر یافته است.

" از اداره عالی تفتیش خواهشمندیم تا در پلان بررسی سال روان آمریت مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی ولایت کاپیسا را گرفته و مورد تفتیش خویش قرار دهند.

نا گفته نباید گذاشت اینکه چندین سال است که اداره عالی تفتیش، آمریت اصلاحات اداری ولایت کاپیسا را تفتیش نه نموده است و این اداره از مشکلات فراوانی بر خور دار می باشد"

شکایت از طریق بخش مسئول دریافت و طبق طرزالعمل مشارکت شهروندان، شکایت به کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان ارایه گردید، بر اساس فیصله کمیته، تیم تفتیش برای بررسی آمریت اصلاحات اداری ولایت نامبرده توظیف و مرجع مربوطه را تفتیش نموده که یافته های اولیه آن در ذیل درج گردیده است.

هیأت بعد از تفتیش مرجع، موارد؛ چون: ضعف در تطبیق پلان عملیاتی سالانه آمریت، کاستی ها در جمع آوری بست های خالی، کمبودی ها در حفظ کامل اسناد استخدام،کاستی ها در منابع استفاده شده در امتحانات تحریری و تقریری، ضعف در ساختن یک دیتابیس واحد، کاستی در ثبت، ارسال و تعقیب و طی مراحل شکایات متقاضیان، ضعف در مفتشین داخلی پیرامون پروسه استخدام، نبود افراد مسلکی و با دانش به قدر کافی و چندین موارد عمده دیگر را تشخیص نمودند.

گزارش نهایی تفتیش مرجع مربوطه که حاوی یافته ها و سفارش های لازم است، بعد از تدقیق و تحلیل از طریق ویب سایت اداره عالی تفتیش جهت آگاهی شهروندان به نشر سپرده خواهند شد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۰:۲۹
Background image

برنامه ختم و ترجمه قرآنکریم در ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

به اساس فیصله عالیقدر امیر المومنین حفظه الله و رئیس الوزراء و هدایت ریاست عمومی دعوت و ارشاد؛ تمام ادارات افغانستان در ماه مبارک رمضان برنامه ختم و ترجمه قرآنکریم را برای کارمندان خویش. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۲۳
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

سیمینار سه روزه اصلاحی برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار گردیده بود و در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی سرپرست ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین. . .

BACK TO NEWS