اداره عالی بررسی جلسۀ هماهنگی را با روسای ادارات تفتیش داخلی برگزار نمود

sao-af
پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۳:۷
sao

مطابق به هدایت شماره(2203) مورخ 7/10/1398 مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان مسوول تفتیش داخلی وزارت مالیه و تمام ادارات تفتیش داخلی شامل فهرست جلسه را با رئیس اداره عالی بررسی و همکاران شان در مورد یافته های شان دایر کند و هر اداره در ظرف (15) روز نقیصه ها را رفع نمایند ویا افراد مسوول تفتیش برطرف و تعیین افراد جدید به اساس معیار های مسلکی گرفته شود.
اداره عالی بررسی مورخ 16 دلو سال 1398 خورشیدی با(24) تن از روسای ادارات تفتیش داخلی وزارتخانه و ادارات مستقل حکومتی جلسه‌ای هماهنگی را دایر نمود.
نخست محمد ظریف علم ستانکزی رئیس بررسی ادارات بودجوی مرکزی اداره عالی بررسی جلسه را آغاز و روسای ادارات تفتیش‌ داخلی را خوش‌آمدید گفته افزودند: از مسئولین تفتیش‌های داخلی ادارات تقاضا می‌گردد که در مورد تطبیق هدایت مقام عالی ریاست جمهوری اقدامات لازم را روی دست‌گیرند و هر اداره در مدت زمان مشخص شده از جانب مقام عالی ریاست جمهوری؛ نقیصه‌های شان را در ادارات تفتیش داخلی شان رفع نمایند.


متعاقبا مختارآغا سیدی رئیس تفتیش داخلی و کنترول کیفیت اداره عالی بررسی گفت: مسوولین تفتیش داخلی ادارات مکلف هستند، پلان اصلاحی شان را در ظرف 10 روز تهیه و آن را به این اداره بفرستند که این اداره آن را به مقام عالی ریاست جمهوری ارسال نماید. همچنان آقای سیدی مواردی را اظهار نمودند که ادارات تفتیش داخلی آن را در نظر داشته باشند: پلانگذاری سالانه تفتیش در رابطه به تفتیش خطر، ایجاد کمیته تفتیش، تدوین منشور تفتیش داخلی، تطبیق و رعایت معیارهای انستیتوت مفتشین داخلی(IIA)، ارتقای ظرفیت مفتشین داخلی در همکاری با وزارت محترم مالیه و پیگیری یافته ها و سفارشات اداره عالی بررسی میباشند.


در این نشست رئیس تفتیش داخلی وزارت محترم مالیه در رابطه به موضوع شامل بحث معلومات دادند. در اخیر روسای ادارات تفتیش داخلی نظریات و پیشنهادات شان را ارایه نموده اند. به پرسش های اشتراک کنندگان پاسخ همه جانبه از سوی مسوولین اداره عالی بررسی و رئیس تفتیش داخلی وزارت مالیه ارایه گردید و در پایان مجلس از اشتراک ادارات تفتیش داخلی از جانب مسوولین اداره عالی بررسی تشکری صورت گرفت.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۰:۲۹
Background image

برنامه ختم و ترجمه قرآنکریم در ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

به اساس فیصله عالیقدر امیر المومنین حفظه الله و رئیس الوزراء و هدایت ریاست عمومی دعوت و ارشاد؛ تمام ادارات افغانستان در ماه مبارک رمضان برنامه ختم و ترجمه قرآنکریم را برای کارمندان خویش. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۲۳
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

سیمینار سه روزه اصلاحی برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار گردیده بود و در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی سرپرست ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین. . .

BACK TO NEWS