اشتراک شهروندان در پروسه تفتیش

sao-af
چهارشنبه ۱۳۹۹/۷/۹ - ۸:۴۳
sao
اشتراک شهروندان در پروسه ها و برنامه های ملی یکی از ستون پایه های است که باعث ایجاد اعتماد عمومی میان شهروندان و ادارات عامه می شوند.
اداره عالی تفتیش زمینه اشتراک نهادهای مدنی، رسانه ها و شهروندان را در روند تفتیش های مشارکتی ایجاد نموده، که این اشتراک شهروندان یک ابتکار موثر از سوی اداره عالی تفتیش بوده و به صورت طبیعی نقش مردم و نهادها را در این راستا مهم و ارزشمند پنداشته می نماید.
عمده ترین اهداف مشارکت شهروندان در پروسه تفتیش را تامین و افزایش شفافیت و پاسخگویی در عرصه امور مالی، بهبود و توسعه اعتماد میان شهروندان و ادارات و تقویت موثریت نظارت عمومی را تشکیل می دهد.
شریک ساختن اسناد و مدارک در قالب شکایت و پشنهاد؛ از سوی نهادهای مدنی، رسانه یی و شهروندان اداره عالی تفتیش را کمک می کند، تا در ساحاتی که نگرانی وجود دارد، به آن رسیدگی و گزارش آن جهت آگاهی شهروندان به نشر رسانیده شود تا آگاهی شهروندان افزایش و منجر به پاسخگویی مسوولین ادارات گردد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۲۳
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

سیمینار سه روزه اصلاحی برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار گردیده بود و در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی سرپرست ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۱:۰
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار شد 

به اساس فیصله مصوبه شماره(26) مورخ 3 رمضان 1445 هـ ق، هیئت رهبری ادارۀ عالی تفتیش این اداره سیمینار سه روزه را به هدف ارتقاء و بلند بردن کیفیت کاری مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش که. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت مؤظف تفتیش ادارۀ عالی تفتیش در ناحیه پانزدهم شاروالی کابل تدویر یافت

هیئت مؤظف ادارۀ عالی تفتیش جهت بررسی فعالیت و اجراآت ناحیه پانزدهم شاروالی کابل جلسۀ اختتامیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب  رئیس دعوت و ارشاد، محترم محمد حلیم شکران آمر. . .

BACK TO NEWS