برگزاری برنامه آموزشی برای تفتیش های داخلی در اداره عالی برسی

sao-af
دوشنبه ۱۳۹۸/۸/۲۷ - ۲۰:۸
sao

امروز به تاریخ ۲۷ عقرب ۱۳۹۸ برنامه آموزشی با حضور معاون مسلکی و معاون مالی و اداری اداره عالی بررسی برای روسای تفتیش داخلی ادارات سکتور عامه پیش از چاشت در تالار یاد شده برگزار گردید. منظور از برگزاری این برنامه؛ تبادل افکار، تجارب و نظریات روسای تفتیش داخلی روی مقرره تفتیش های داخلی ادارات در سکتور عامه بوده که از آغاز تا انجام برنامه در مورد ابعاد مختلف و چگونگی نقش تفتیش های داخلی در ادارات عامه و روابط آن با اداره عالی بررسی به صورت انفرادی، کار های گروهی، پرسش و پاسخ؛ دنبال و نتایج آن با اشتراک کنندگان شریک گردید.

در آغاز فضل هادی فضل معاون مسلکی اداره با تشکری از حضور اشتراک کنندگان، پیرامون اهمیت مقرره تفتیش داخلی و نکات اساسی که باید با آن پرداخته شود اشاره نموده؛ گفت: هدف مجلس امروزی مرفوع نمودن مشکلات مقرره توسط روسای تفتیش داخلی میباشد که به حیث ذینفعان اصلی این مقرره از اهمیت خاص برخوردار بوده و منظور ثانوی آن تبادل افکار جامع روی استقلالیت و ارتقای ظرفیت تفتیش های داخلی می‌باشد تا بتوانند وظیفه مهم مبارزه با فساد را در ادارات سکتور عامه انجام داده و استقلالیت سازمانی، ساحه کاری این ادارات در مقرره باید وضاحت پیدا نماید. استقلالیت کاری و ارتقای ظرفیت مسلکی تفتیش های داخلی برای اداره عالی بررسی در جهت اطمینان بخشی اجراات ادارات خود ایشان ازاهمیت خاص برخوردار میباشد.

 در ادامه معاون مالی و اداری در مورد رابطه تفتیش داخلی با اداره عالی بررسی؛ گفت: تا زمانی که ما تفکیک دقیق از تفتیش داخلی و خارجی نداشته باشیم و مرز های دقیق کاری بین دو اداره در ابهام قرار داشته باشد به عوض تفاهم؛ سوی تفاهم را به وجود میاورد. ایشان گفتند ؛ که معیار های IIA رابطه بین این دو نهاد را مشخص نموده که در روشنی آن میتوان مقرره تفتیش داخلی را تدوین نمود تا تداخل وظیفوی بین اداره عالی بررسی و تفتیش های داخلی از میان برداشته شود که تامین هماهنگی بین این دو نهاد یکی از تاکیدات IIA میباشد.

 سپس ریس تفتیش داخلی اداره عالی بررسی گفت: تعدیل روی مقرره به اساس مصوبه سال ۱۳۹۸ شورای وزیران بوده که دعوت امروزی برای تفتیش های داخلی به همین منظور بوده تا در غنامندی طرح مقرره ؛اداره عالی بررسی نقشی را ایفا نموده باشد. بخش دیگر برنامه کار گروهی بود که روسای تفتیش داخلی در میز های کاری تقسیم و بحث جامع روی موضوع نموده نتایج خویش را هر کدام به اشتراک کننده گان ارایه نمودند.

در پایان آقای فضل به عنوان جمعبندی برای اشتراک کنندگان؛ گفت: تبادل تجارب و افکار امروزی نشان داد که نظریات خوبی بخاطر تشریک مساعی مشترک وجود دارد که بتواند در غنامندی مقرره، ما و شما را همکاری نموده که به همین مناسبت روسای تفتیش داخلی دعوت گردید تا با هم به حیث حافظ منافع عامه قاعده جامع و راهگشایی را در آینده به وزارت عدلیه و شورای وزیران پیشکش نماییم.

این در حالی است که برنامه آموزشی برای تفتیش داخلی آدارات در سکتور عامه به مدت ۲ روز دیگر در تالار اداره عالی بررسی ادامه نماید.

 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۸
Background image

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دایر گردید

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش طی محفلی که در آن محترم مولوی نورحیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، محترم سید رحمن رحمن رئیس انکشاف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۰
Background image

امتحان برنامه آموزشی مفتیش تصدیق شده سکتور عامه  اخذ گردید

از بیست دو تن از مفتشین اداره عالی تفتیش و ریاست تفتیش داخلی ادارات و وزارت خانه ها که برنامه آموزشی مفتش تصدیق شده سکتور عامه(CPSA) را قبلا تمام نموده بودند، با حضور محترم سیدرحمن رحمن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

BACK TO NEWS