سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار شد 

org_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۱:۰
fdfyre

به اساس فیصله مصوبه شماره(26) مورخ 3 رمضان 1445 هـ ق، هیئت رهبری ادارۀ عالی تفتیش این اداره سیمینار سه روزه را به هدف ارتقاء و بلند بردن کیفیت کاری مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش که در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی رئیس ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین و سایر کارمندان این اداره حضور داشتند، مورخ 14رمضان 1445 هـ ق، برگزار گردید.
سیمینار با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و سپس محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی رئیس ادارۀ عالی تفتیش، تدویر سیمینار اصلاحی سه روزه را در ماه مبارک رمضان مایۀ خرسندی دانسته، گفت: طرز زندگی و حکومتداری ما باید مطابق قوانین و شریعت اسلامی و زندگی حضرت محمد(ص) و صحابه کرام باشد و از آنچه امر شده اطاعت و آنچه نهی شده اجتناب نماییم. همچنان ایشان مراحل سلامتی فرد، خانواده و جامعه را  تهذیب اخلاق، تدبیر منزل و سیاست مدنی بیان نمودند.
محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی انواع حکومت را ( متکی به جهل-ظلم و هدایت) دانسته که امور حکومت جهل و ظلم در برابر بشریت از هیچ نوع ظلم و بی رحمی دریغ نکرده و حکومت هدایت نظام اسلامی بوده که امور مهم آن دعوت به سوی الله، امر به معروف و نهی عن المنکر، تحسن اخلاق مردم، مزین نمودن مردم به مسایل اسلامی، متوجه ساختن مردم به آخرت، تشویق و ترغیب مردم در دنیا به تقوا و پرهیزگاری، دعوت مردم به قناعت و اجتناب از معاصی و حرام در زندگی شان می‌باشد.
رئیس اداره عالی تفتیش اسباب پیروزی مجاهدین را ایمان به الله، رهبری سالم، احساس مسئولیت، ایمان به آخرت، دستور العمل از قرانکریم و... برشمرد. 
محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی رئیس اداره عالی تفتیش، صفات مفتشین را امانتداری، اعتدال، اخلاص، احسان و نیکو، اخلاق، پاکدامنی و عفت، تعاون و همکاری رازداری، شفاعت، عدالت وفا به عهد و... عنوان نموده و به آنها توصیه نمود؛ تا موارد؛ همچون: صورت و سیرت شان مطابق شریعت اسلامی، استفاده از لباس شرعی و افغانی، اجتناب از منافع شخصی در کار رسمی و سایر موارد را در مراجع و محل کار شان جداً در نظر گیرند.
پس از آن محترم فضل الله نظامی مشاور ارشد مسلکی مقام اداره، سال گذشته را برای ادارۀ عالی تفتیش با دستآورد دانسته، گفت: از شروع امارت تا کنون فرامین و احکام های زیادی از سوی امیر المومنین حفظه الله، ریاست الوزرا و متحدالمال های از طرف وزارت مالیه صادر شده و مفتشین حین ترتیب گزارش تفتیش از آن به حیث معیار استفاده نمایند. همچنان آقای نظامی پرزینتیشن را در رابطه به شیوه و ترتیب پلان و استعلام مفتشین و کارمندان این اداره ارایه نمود. 
سر انجام محترم مولوی الهام الدین عمر مشاور حقوقی اداره در رابطه به اصول اخلاقی مفتشین از دیدگاه اسلام مفصلا سخنرانی نموده، افزود: کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دارای دو امتیاز اند؛ اول اینکه در نظام اسلامی کار می‌کنند و دیگر ادارات امارتی را بررسی میکنند، از همین لحاظ داشتن اخلاق در زندگی اجتماعی و رسمی نهایت مهم دانسته و ایشان بر تکامل ایمان با اخلاق تاکید داشتند.

sfssfdfdrjqsddfdfsfgdgdgdfsf

 

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۹ - ۹:۲۹
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش  در ریاست پوهنتون کابل  دایر گردید

هیئت مؤظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب رئیس دعوت و ارشاد، محترم مولوی صبیح االدین صدیقی آمر سکتور معارف، صحت و فرهنگ، آمر و اعضای هیئت موظف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۸
Background image

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دایر گردید

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش طی محفلی که در آن محترم مولوی نورحیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، محترم سید رحمن رحمن رئیس انکشاف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۰
Background image

امتحان برنامه آموزشی مفتیش تصدیق شده سکتور عامه  اخذ گردید

از بیست دو تن از مفتشین اداره عالی تفتیش و ریاست تفتیش داخلی ادارات و وزارت خانه ها که برنامه آموزشی مفتش تصدیق شده سکتور عامه(CPSA) را قبلا تمام نموده بودند، با حضور محترم سیدرحمن رحمن. . .

BACK TO NEWS