بزرگ‌داشت از صدمین سالروز استرداد استقلال کشور در اداره عالی بررسی

sao-af
شنبه ۱۳۹۸/۶/۲ - ۶:۵۷
100

امروز پنج‌شنبه ۳۱ اسد سال ۱۳۹٨ هجری خورشیدی که برابر است به ۲۲ اگست سال ۲۰۱۹ میلادی از صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان طی محفل باشکوهی با حضورداشت محمد نعیم حقمل رییس اداره عالی بررسی، منسوبان عالی رتبه، مفتشین و سایر کارمندان این اداره بزرگ‌داشت به عمل آمد.
این برنامه به هدف ارج‌گذاری به سالروز استقلال و یادبود از جانبازی‌ها و شجاعت نیاکان و قهرمانان راه آزادی افغانستان در تالار مطبوعاتی این اداره برگزار گردیده بود که پس از تلاوتی چند از کلام‌الله مجید و اجرای سرود ملی با قطع نوار از نگاره شاه امان‌الله و پخش نوار تصویری از تلاش‌ها و مبارزات شاه و مردم دلیر افغانستان در راستای آزادی کشور آغاز گردید. 
در ادامه محمد نعیم حقمل، رییس اداره عالی بررسی گفت: مردم افغانستان استقلال و آزادی خویش را نسبت به هر چیز دیگر ترجیح می‌دهند.
چون افغانستان در قلب آسیا موقعیت استراتیژیک دارد، چشم طمع تجاوزگران همیشه به سوی آن بوده‌است ؛ اما روحیۀ آزادی و استقلال‌خواهی مردم این سرزمین مشتی محکم بر پیکر دشمنان این سرزمین بوده که سیر تاریخ گواه آن است.


وی افزود: در این سیر تاریخی شاه جوان با اخذ استقلال از انگلیس‌ها، چشم طمع بریتانیا را برای همیش از افغانستان کوتاه کرد که الگوی دیگری برای تقویه روحیۀ آزاده‌گی و آزادی‌خواهی نسل نوین می‌باشد.
فضل هادی فضل معاون مسلکی به ادامۀ سخنان آقای حقمل در پیوند به استقلال افغانستان گفت: استقلال و آزادی از افتخارات هر ملت به شمار می‌رود که به خاطر زنده نگهداشتن و انتقال آن به نسل‌های آینده باید تلاش صورت گیرد. امان‌الله خان با گرفتن استقلال از انگلیس‌ها این حس را در وجود تک تک مردم این سرزمین پرورش داد.
وی افزود:احساس آزادی‌خواهی در وجود هر ملت مثل آب حیات در بقای آن ملت ضروری است. یک ملت وقتی نابود می‌شود که حس آزادی‌خواهی و استقلال در میان آن‌ها نابود شود.


مجیب‌الرحمن شیرزاد معاون مالی و اداری نیز ضمن خوش آمدگویی حضار صدمین سالگرد استقلال افغانستان را تبریک گفته و افزود: مفاهیمی چون استقلال سیاسی، اهمیت استقلال و تجلیل از روح آزادی به معنی تقویه و پرورش آزاده‌گی در نسل جوان به خاطر خدمت‌گذاری ضروری می‌باشد.
او با تاکید بر اهمیت استقلال گفت که جنگ سوم افغان و انگلیس الهامی بود برای کشور‌های دیگر و معادله شکست ناپذیر بریتانیا در جهان. ملت افغان همیشه در برابر تجاوز مانند یک پیکر و مشت واحد به دهان اجنبی‌ها بوده‌است.
در ادامه نجلا حکیمی، مسوول جندر این اداره با اشاره به نقش زنان در استقلال کشور گفت: زنان با کسب استقلال امتیازاتی را که در گذشته از آن محروم بوده‌اند، کسب نمودند. سهم زنان در مبارزات آزادی و استقلال کمتر از مردان نبوده‌است.
طوری‌که برای اولین بار در طول تاریخ توجه زیاد به ابعاد حقوقی زنان صورت گرفت و زمینه تحصیل در خارج و داخل برای زنان مساعد ساخته شد.


در اخیر به شماری از مفتشین و کارمندان این اداره به پاس خدمات ارزنده‌شان و به مناسبت صدمین سالروز استقلال کشور تقدیرنامه اهدا گردید و اسامی شماری از کارمندانی که از بست‌های پایین به بالا ارتقا نموده بودند نیز از سوی ریاست منابع بشری این اداره اعلام شد. همچنان برنامه با قطع کیک از سوی منسوبان عالی رتبه این اداره پایان یافت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۷ - ۹:۳۰
Background image

جلسۀ افتتاحیه هیئت موظف ادارۀ عالی در اداره تنظیم امور زندانها دایر گردید

هیئت مؤظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد غازی جریر رئیس تفتیش سکتور دفاعی، امنیتی و مصئونیت اجتماعی، محترم حافظ جنید الله حاذق آمر اطلاعات و ارتباط. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۴:۵۴
Background image

جلسۀ کمیته اطمینان کیفیت در ادارۀ عالی تفتیش تدویر یافت

جلسۀ کمیته اطمینان کیفیت تفتیش داخلی ادارۀ عالی تفتیش به هدف بلند بردن سطح کیفیت تفتیش در مراجع، تحت ریاست محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی رئیس ادارۀ عالی تفتیش و اشتراک محترم فضل. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۹:۴۶
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسه افتتاحیه خویش را در ریاست بررسی از تطبیق قوانین صحی دایر نمود

هئیت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسه افتتاحیه خویش را در ریاست بررسی از تطبیق قوانین صحی که در آن محترم مولوی محمد غازی جریر رئیس تفتش سکتور امنیتی، دفاعی و مصئونیت اجتماعی، محترم مولوی صبیح. . .

BACK TO NEWS