سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

org_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۲۳
hgdggd

سیمینار سه روزه اصلاحی برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار گردیده بود و در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی سرپرست ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین و سایر کارمندان این اداره حضور داشتند، مورخ 16رمضان 1445 هـ ق، پایان یافت.
در روز اول سیمینار محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی در مورد اهمیت و ارزش سیمینار نامبرده، مزایای زندگی مطابق قوانین شریعت اسلامی و صفات مفتشین صحبت های همه جانبه ارایه نمودند. 
پس از آن محترم فضل الله نظامی مشاور ارشد مسلکی مقام اداره، در رابطه به فرامین و احکام های امیرالمومنین حفظه الله، ریاست الوزرا و متحدالمال های از طرف وزارت مالیه صادر شده و از آن مفتشین به حیث معیار حین ترتیب گزارش های تفتیش استفاده نمایند، پریزنتیشن ارایه نمودند.
سپس محترم مولوی الهام الدین عمر مشاور حقوقی اداره در رابطه به اصول اخلاقی مفتشین از دیدگاه اسلام صحبت نمودند.
در روز دوم سیمینار اصلاحی محترم مولوی نور حیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، در رابطه تفتیش از دیدگاه اسلام برای مفتشین و کارمندان این اداره صحبت های همه جانبه نمودند.
بعد از آن محترم مولوی محمد عیسی راهب رئیس دعوت و ارشاد، موضوع فضیلت نماز با جماعت را بیان نموده وهمچنان محترم نثار احمد ثبات رئیس تفتیش سکتور حکومتداری و حاکمیت قانون و محترم احمد شکیب ستاری رئیس تفتیش عملکرد و محیط زیست نیز طی پریزنتیشن در مورد شیوه اجرای تفتیش های مختلط و شیوه هماهنگی با مسئولین مراجع تحت تفتیش معلومات کامل و همه جانبه ارایه نمودند.
روز سوم سیمینار نامبرده محترم مولوی عزت الله حقانی معاون در امور تفتیش مالی و تفتیش رعایت اسناد تقنینی در رابطه به امانتداری، رازداری و محرمیت گزارش های تفتیش در روشنایی آیات قرآنکریم و احادیث نبوی مفصلا صحبت نموده، گفت: رازداری در اسلام یک اصل و افشای آن حرام است و همچنان رازداری یک امانت و وفا به عهد است و کسی که راز را افشا کند مرتکب خیانت بزرگ می‌شود. ایشان از رازداری و امانتداری پیغمبر صلی الله علیه وسلم و صحابه کرام در ابعاد مختلف زندگی شان یاد آوری نمودند. محترم مولوی عزت الله حقانی در بخش دیگر از سخنان خویش وظیفه ادارۀ عالی تفتیش را ایجاد اصلاحات در اجراآت سایر ادارات دانسته، گفت: تمام ادارات ملکی و نظامی امارت اسلامی افغانستان بالای مفتشین ادارۀ عالی تفتیش اعتماد نموده و اسناد و معلومات شان را حین اجرای تفتیش در اختیار مفتشین قرار میدهند و مفتشین مکلف هستند؛ محرمیت ادارات را حفظ نموده؛ تا باعث بی اعتمادی فی مابین ادارۀ عالی تفتیش و سایر ادارات نگردد.
پس از آن محترم مفتی قدرت الله همت رئیس دفتر اداره عالی تفتیش، برگزاری سیمینار سه روزه اصلاحی را یک سیمینار وقایوی در برابر فساد اداری دانسته، افزود: هر عمل که خلاف مصالح شریعت و قوانین اسلامی صورت گیرد فساد نامیده می‌شود. رئیس دفتر اداره عالی تفتیش مواردی که در ادارات عامه به حیث فساد اداری محسوب می‌شوند را انحرافات ساختاری، عدم اطاعت از اوامر مسئولین مافوق، منفی گرایی، انحرافات رفتاری، سؤه استعمال قدرت، انحرافات مالی و انحرافات جنایی برشمرد و در مورد مفصلا صحبت نمودند.
در اخیر محترم وحیدالله پویا رئیس تفتیش سکتور زیربنا، منابع طبیعی، اقتصاد و زراعت طی پریزنتیشن در مورد اهمیت شناخت کنترول های داخلی معلومات ارایه نمودند.

hdhhdh

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۸
Background image

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دایر گردید

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش طی محفلی که در آن محترم مولوی نورحیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، محترم سید رحمن رحمن رئیس انکشاف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۰
Background image

امتحان برنامه آموزشی مفتیش تصدیق شده سکتور عامه  اخذ گردید

از بیست دو تن از مفتشین اداره عالی تفتیش و ریاست تفتیش داخلی ادارات و وزارت خانه ها که برنامه آموزشی مفتش تصدیق شده سکتور عامه(CPSA) را قبلا تمام نموده بودند، با حضور محترم سیدرحمن رحمن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

BACK TO NEWS