نقش افکار و نظریات شهروندان در تفتیش های مشارکتی

sao-af
یکشنبه ۱۳۹۹/۷/۲۰ - ۶:۴۸
sao
اداره عالی تفتیش به منظور افزایش بیشتر شفافیت، حسابدهی و ایجاد اعتماد میان شهروندان و ادارات سکتور عامه ، اجرای تفتیش های مشارکتی را قبلا آغاز نموده است. در اینگونه تفتیش ها تیمی که متشکل از مفتشین اداره عالی تفتیش و نماینده نهادهای مدنی می باشد، تفتیش های مشارکتی را در مراجع انجام میدهند.
هدف عمده اجرای تفتیش های مشارکتی، دخیل سازی افکار و نظریات شهروندان در فرایند تفتیش ها و بررسی ها می باشد. با این توضیح که نماینده های جامعه مدنی که از طیف های مختلف جامعه نمایندگی می نمایند با حضور و اشتراک شان در پروسه های تفتیش فرصت می یابند تا افکار و نظریات خویش را جهت بهبود و شفافیت هر چه بیشتر عرصه تفتیش ابراز داشته و از کیفیت و شفافیت آن ها اطمینان حاصل نمایند. این موضوع باعث میشود تا از یک طرف اعتماد مردم نسبت به پروسه های تفتیش را قوی تر ساخته؛ و از سوی دیگر بخاطر بهتر شدن امور تفتیش موثر و ممد واقع می گردد.
قابل یادآوری است، نهادهای جامعه مدنی، رسانه یی و شهروندان به ارتباط موضوعات و مسایلی که ایجاب تفتیش را می نمایند، را می توانند به صورت آنلاین و کتبی از طریق فورم ثبت شکایات و صندوق شکایات، شکایات خویش را درج نمایند، تا به آن رسیدگی صورت گیرد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۱۵:۲۲
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را در ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست دایر نمود

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسه اختتامیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد غازی جریر رئیس تفتیش سکتور دفاعی، امنیتی و مصئونیت اجتماعی، محترم مولوی صبیح الدین صدیقی وارسی کننده ریاست. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۱۴:۵۸
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را در ادارۀ تعلیمات تخنیکی و مسلکی دایر نمود

هیئت موظف اداره عالی تفتیش جلسه افتتاحیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد غازی جریر رئیس تفتیش سکتور دفاعی، امنیتی و مصئونیت اجتماعی، محترم مولوی صبیح الدین صدیقی وارسی کننده ریاست. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۱۴:۴۰
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را در وزارت صحت عامه دایر نمود

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را در وزارت صحت عامه که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب رئیس دعوت و ارشاد، محترم احمد شکیب ستاری رئیس تفتیش عملکرد و محیط زیست، سایر اعضای. . .

BACK TO NEWS