تدویر جلسه با نهاد مجتمع جامعه مدنی افغانستان در ارتباط به چگونگی اجرای تفتیش‌های مشارکتی عملکرد

sao-af
یکشنبه ۱۳۹۹/۳/۱۸ - ۸:۱۸
sao

نشستی در ارتباط به چگونگی انجام تفتیش‌های مشارکتی عملکرد با نهاد مجتمع جامعه مدنی افغانستان روز پنج‌شنبه مؤرخ 1399/3/15 در تالار نشست های با حضور داشت مسئولین ریاست تفتیش عملکرد و آمریت مشارکت عامۀ در روند تفتیش ادارۀ عالی تفتیش و اعضای مجتمع جامعۀ مدنی افغانستان در ادارۀ عالی تفتیش تدویر گردید.
در ابتدا جلسه با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز گردید و به تعقیب آن مسئولین ریاست تفتیش عملکرد و آمریت مشارکت عامه در روند تفتیش معلومات مفصل را در ارتباط به تفتیش‌های مشارکتی عملکرد برای اشتراک کنندگان ارائه نموده؛ بیان داشتتند که ادارۀ عالی تفتیش با توجه به تجربۀ دوساله از اجرای تفتیش‌های مشارکتی و ارزیابی‌های که در این زمینه صورت گرفته، نتایج مؤثر از انجام تفتیش‌های مشارکتی به دست آورده؛ و تاکید ورزیدند که با توجه به نتایج و دستآوردهای مثبت در این عرصه، با نهادهای جامعۀ مدنی که در این زمینه فعالیت دارند همکاری‌های خوب و مؤثر خواهند داشت.
سپس اعضای نهاد مجتمع جامعه مدنی افغانستان (مجما)، از اقدامات، همکاری‌ها و تلاش‌های ادارۀ عالی تفتیش در راستای اشتراک و دخیل ساختن نمایندگان نهادهای جامعۀ مدنی در روند تفتیش‌های مشارکتی اظهار سپاس و تشکر نموده؛ و افزودند که با توجه به مشکلات عدیدۀ نهادهای جامعۀ مدنی در اوضاع فعلی، با آن‌هم نهاد مجتمع جامعه مدنی افغانستان ادارۀ عالی تفتیش را در قسمت اجرای تفتیش‌های مشارکتی همکاری خواهد نمود؛ زیرا تفتیش‌های مشارکتی مسئولین ادارات را پاسخگو و شهروندان را در قسمت آگاهی‌دهی از مصارف، بودجه و دارایی عامه یاری می‌رساند؛ زیرا دخیل ساختن شهروندان یکی از پایه‌های مهم و اساسی تقویت دموکراسی به شمار می‌رود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۲۳
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

سیمینار سه روزه اصلاحی برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار گردیده بود و در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی سرپرست ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۱:۰
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار شد 

به اساس فیصله مصوبه شماره(26) مورخ 3 رمضان 1445 هـ ق، هیئت رهبری ادارۀ عالی تفتیش این اداره سیمینار سه روزه را به هدف ارتقاء و بلند بردن کیفیت کاری مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش که. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت مؤظف تفتیش ادارۀ عالی تفتیش در ناحیه پانزدهم شاروالی کابل تدویر یافت

هیئت مؤظف ادارۀ عالی تفتیش جهت بررسی فعالیت و اجراآت ناحیه پانزدهم شاروالی کابل جلسۀ اختتامیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب  رئیس دعوت و ارشاد، محترم محمد حلیم شکران آمر. . .

BACK TO NEWS