جلسه پیرامون چگونگی تطبیق و تحقق یافته های تفتیش اداره عالی تفتیش در مراجع بررسی شده تدویر یافت

sao-af
دوشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۸ - ۶:۳۷
sao

به اساس هدایت مصوبه شماره (6) مورخ 1398/11/7شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه علیه فساد اداری به منظور تطبیق یافته های تفتیش در ادارات بررسی شده، جلسۀ به ریاست محترم فضل هادی فضل، معاون در امور تفتیش مالی و تفتیش رعایت اسناد تقنینی به اشتراک محترم عبدالمحمد تره کی، رئیس پیگیری یافته های تفتیش و گزارش دهی، محترم مختارآغا سیدی، رئیس تفتیش داخلی و اطمینان کیفیت و روسای محترم تفتیش داخلی تمام ادارات، بعد از ظهر یک شنبه هفتم جدی 1399 خورشیدی، در تالار جلسات اداره عالی تفتیش تدویر گردید.

sao

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و خوش آمدگویی رئیس جلسه از روسای تفتیش داخلی ادارات آغاز شد و سپس روی مواردی چون؛ تطبیق مصوبه شماره (6) شورای عالی حاکمیت قانون و مبارزه علیه فساد اداری، چگونگی تطبیق نتایج یافته های تفتیش اداره عالی تفتیش، ترتیب پلان تطبیقی، تطبیق یافته ها، چگونگی هماهنگی با ریاست پیگیری یافته های تفتیش و گزارش دهی، ترتیب پلان سالانه تفتیش، مسوده و گزارش تفتیش و چگونگی رسیدگی به اعتراضات مراجع پیرامون یافته ها؛ بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این جلسه محترم فضل هادی فضل، معاون در امور تفتیش مالی و تفتیش رعایت اسناد تقنینی گفت: تقاضای ما این است که وزارت خانه ها و ادارات دولتی سفارشات اداره عالی تفتیش را تطبیق نمایند تا امور به گونه درست انجام و همکاری های لازم در زمینه صورت گیرد.

sao

همچنان مشکلات و چالش های ادارات پیرامون تطبیق یافته های تفتیش استماع گردید و اداره عالی تفتیش در چوکات قوانین نافذه کشور و معیارهای بین المللی تفتیش(انتوسای) برای شان وعده هرنوع همکاری را نمود.

در پایان جلسه، روسای محترم تفتیش داخلی ادارات بابت تدویر این جلسه از اداره عالی تفتیش اظهار خرسندی نموده آن را در راستای تحقق اهداف تعیین شده مفید دانستند و ابراز امیدواری نمودند تا این اداره در آینده نیز چنین جلسات را برگزار نماید.

sao

قابل ذکر است که پیش از این اداره عالی تفتیش گزارشی را در رابطه به یافته های این اداره به مقام عالی ریاست جمهوری ارایه کرده بود که بعد از ملاحظه شد مقام عالی ریاست جمهوری، هدایت لازم صادر نمودند که تمام ادارات باید بخاطر تطبیق یافته های تفتیش یک پلان اجرایوی و تطبیقی را ترتیب و طبق آن در حصه تطبیق یافته های تفتیش از سال 1394 الی 1397 اقدام عملی نمایند و به اداره عالی تفتیش نیز هدایت لازم در رابطه به ترتیب گزارش از چگونگی تطبیق و عدم تطبیق یافته های تفتیش در ادارات صادر گردیده است.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۸
Background image

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دایر گردید

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش طی محفلی که در آن محترم مولوی نورحیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، محترم سید رحمن رحمن رئیس انکشاف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۰
Background image

امتحان برنامه آموزشی مفتیش تصدیق شده سکتور عامه  اخذ گردید

از بیست دو تن از مفتشین اداره عالی تفتیش و ریاست تفتیش داخلی ادارات و وزارت خانه ها که برنامه آموزشی مفتش تصدیق شده سکتور عامه(CPSA) را قبلا تمام نموده بودند، با حضور محترم سیدرحمن رحمن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

BACK TO NEWS