افتتاح مرکز آموزشی در اداره عالی بررسی

sao-af
دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۰:۵۱
SAO

محمد نعیم حقمل رئیس اداره عالی بررسی قبل از ظهر امروز تاریخ 14 جدی 1398 با حضور معاون مسلکی، معاون مالی واداری و جمع همکاران اداره؛ مرکز آموزشی اداره عالی بررسی را افتتاح نمود.

رئیس اداره عالی بررسی از اهمیت ارتقای ظرفیت برای نهاد تفتیش به خاطر بازرسی مؤثر نهادهای مالی عامه و بلند بردن کیفیت خدمات عامه به خاطر شفافیت دارایی عامه یاد نموده گفتند: اگر نتیجه بازرسی‌ها یک ارزش اضافی و باکیفیت را به وجود نیاورد ضیاع وقت برای اداره و در کل برای دولت می‌باشد که لازمه آن ارتقای ظرفیت دوامدار فهم استندردهای تفتیش به شکل نظری و عملی می‌باشد و در عدم فهم استندردها هم در تفتیش رعایت قوانین و هم در تفتیش عملکرد نمی‌توانیم یافته‌ها و بیرون‌نویسی‌های مناسب داشته باشیم که در گام نخست داشتن اسناد تحصیلی در رشته‌های اقتصاد، حقوق و تجارت لازمی بود و متعاقباً با تدویر برنامه‌های آموزشی این ظرفیت ها در داخل اداره باید حمایت و تقویت گردد تا ما بتوانیم جای مشاورین خارجی را در این اداره پر نماییم.

آقای حقمل در ادامه گفت: نهادهای عالی تفتیش کشورهای دیگر در کنار آموزش‌های داخل خدمت همچنان مراکز آموزشی برای آموزش تفتیش در ادارات شان ایجاد کرده‌اند و برخی از کشورها دارای اکادمی تفتیش نیز می‌باشند. به خاطر رسیدن به اهداف مسلکی اداره استخدام از مارکیت کار صورت گرفته، برنامه‌های (ACCA) با حمایت اداره و ارتقای ظرفیت دوامدار در داخل اداره ادامه داشته تا خدا خواسته باشد روزی به ایجاد اکادمی تفتیش نیز موفق شویم.

در ادامه فضل هادی فضل معاون مسلکی اداره گفتند: ما امروز در لحظات و آستانه‌ای حساس زمان که افتتاح مرکز آموزشی اداره می‌باشد قرار داریم و این مرکز بنیاد و اساس خوب در آینده برای ایجاد اکادمی تفتیش بوده و از اهمیت بسزای هم برای اداره عالی بررسی و هم برای تفتیش‌های داخلی ادارات می‌باشد.

آقای فضل ترجمه آیت قرآن کریم را در مورد آموزش خوانده گفت: آیا آنانی که می‌دانند و آنانی که نمی‌دانند برابرند؟ هرگز برابر نیستند پس ما امروز شاهد پیروزی کسانی از کارمندان اداره در آزمون رقابتی هستیم که می‌خواهیم با آموزش‌های بیشتر توانایی ایشان را در بازرسی‌ها بیشتر بسازیم.

در ادامه سخنرانی‌ها مجیب الرحمن شیرزاد معاون مالی واداری اداره؛ گفت: من در آغاز؛  پیوستن کارمندان جدید را در اداره تبریک گفته وهمچنان از استفاده انواع منابع؛ چون: منابع مالی، فزیکی، انسانی و منابع غیر محسوس یاد نموده گفتند: منابع انسانی محوری‌ترین منابع متحرک نسبت به دیگران می‌باشد و از اهمیت منابع انسانی به حیث مهم‌ترین آن در ارتقای ظرفیت دوامدار یاد نموده و از قول پیغمبر(ص)  یاد نموده گفت:" ز گهواره تاگور دانش بجوی".

معاون مالی و اداری علاوه نمود: برای آموزش قبل و بعد از خدمت زمان مشخص وجود ندارد ایشان از فواید آموزش از قبیل هماهنگی، همدلی، کاهش ضایعات و ... در سازمان یاد نموده گفتند: نتایج ارزیابی آموزشی کنونی بالای سرنوشت و کارمندان در اداره نقش اساسی دارد و از اشتراک کنندگان تقاضای جدی نموده تا این فرصت بی‌نظیر را از دست ندهند.

 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۸
Background image

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دایر گردید

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش طی محفلی که در آن محترم مولوی نورحیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، محترم سید رحمن رحمن رئیس انکشاف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۰
Background image

امتحان برنامه آموزشی مفتیش تصدیق شده سکتور عامه  اخذ گردید

از بیست دو تن از مفتشین اداره عالی تفتیش و ریاست تفتیش داخلی ادارات و وزارت خانه ها که برنامه آموزشی مفتش تصدیق شده سکتور عامه(CPSA) را قبلا تمام نموده بودند، با حضور محترم سیدرحمن رحمن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

BACK TO NEWS