نقش تفتیش و شهروندان در شفافیت و حسابدهی

sao-af
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۶/۴ - ۸:۳۵
SAO

ادارۀ عالی تفتیش جهت تأمین هر چه بیشتر شفافیت، حسابدهی و آوردن اصلاحات در ادارات عامه زمینه ثبت شکایات، پیشنهادات و نظریات نهادهای مدنی، رسانه‌یی و شهروندان را مساعد ساخته است.
هر چند مردم و شهروندان به صورت مستقیم به اطلاعات و ارقام دسترسی ندارند، اما ادارۀ عالی تفتیش این سهولت را برای شهروندان ایجاد نموده تا از طریق ارایۀ پیشنهادات و نظریات سازنده و مؤثر؛ در تفتیش ادارات عامه نقش مهم و اساسی خویش را ایفاء نمایند. این اداره با حضور و اشتراک نهادهای مدنی و رسانه‌یی پیشنهادات و نظریات شهروندان را از طریق تفتیش مشارکتی اجرا نموده و گزارش آنرا از طریق رسانه‌های اجتماعی جهت آگاهی شهروندان به دست نشر می‌سپارد.
از این‌رو، شهروندان می‌توانند، از طریق فورم ثبت شکایات ویب سایت و صندوق شکایات که در ادارۀ عالی تفتیش ایجاد شده است؛ شکایات، پیشنهادات و نظریات خویش را به صورت آنلاین و کتبی به ثبت برسانند، تا به حیث یک شهروند مسوول نقش خویش را در شفافیت و حسابدهی ادارات عامه ایفا نموده باشند.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۱:۳۴
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسات افتتاحیه خویش در پوهنتون علوم طبی کابل و شفاخانه تدریسی علی آباد برگزار نمود

 هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش، جلسات افتتاحیه بررسی خویش را که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب رئیس دعوت و ارشاد، محترم مولوی صبیح الدین صدیقی وارسی کننده ریاست تفتیش سکتور معارف، صحت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۰:۳۹
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را در ریاست معارف شهر کابل تدویر نمود

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را با مسئولین ریاست معارف شهر کابل که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب رئیس دعوت و ارشاد، محترم مولوی صبیح الدین صدیقی وارسی کننده ریاست. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۳ - ۱۵:۳۸
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را در ناحیه چهاردهم شاروالی کابل دایر نمود

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد حسن موسی زی رئیس تفتیش شاروالی ها، آمر و اعضای هیئت موظف تفتیش، محترم مولوی غلام محبوب عرفانی رئیس ناحیه. . .

BACK TO NEWS