نقش شهروندان در شفافیت و حسابدهی

samema.sadat
دوشنبه ۱۴۰۰/۱/۲۳ - ۳:۵۶
sao

تفتیش و نظارت یکی از ابزار های مهم و مؤثر در یک اداره و سازمان می باشد، تفتیش و نظارت بر عملکردها و فعالیت‌های ادارات نه تنها که ادارات را در راه رسیدن به اهداف و ماموریت شان کمک می کند، بلکه ادارات به نتایج مثمر و مطلوب نیز دست پیدا می کند.

توقع یک دولت حسابده و پاسخگو و همچنان عاری از فساد می‌تواند ارتباط مستقیم با بر خورد شهروندان آن کشور داشته باشند و آن زمانی به واقعیت می‌پیوندد که شهروندان به حیث یک مفتیش و نظارت کننده مسؤول عمل بکنند و عوامل فسادزا را با مراجع مربوط شریک سازند.

از جانب دیگر هر کارمند و هر شهروند می‌تواند نقش نظارت کنندۀ فعال از اجراآت کارمندان ادارات عامه و مفتیشین که اجراآت و عملکردهای ادارات عامه را تفتیش می‌کند داشته باشد، زیرا وقتیکه مسئله پول و قدرت در میان باشد، طبعاً استفاده انسانها یک امر عادی است.

اما هر گاه سیستم نظارت و کنترول داخلی کارا موجود باشد، طبعا خلاف ورزی از قانون کنترول خواهد شد، که این عمل منجر به شفافیت و حسابدهی در ادارات عامه می گردد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۸
Background image

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دایر گردید

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش طی محفلی که در آن محترم مولوی نورحیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، محترم سید رحمن رحمن رئیس انکشاف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۰
Background image

امتحان برنامه آموزشی مفتیش تصدیق شده سکتور عامه  اخذ گردید

از بیست دو تن از مفتشین اداره عالی تفتیش و ریاست تفتیش داخلی ادارات و وزارت خانه ها که برنامه آموزشی مفتش تصدیق شده سکتور عامه(CPSA) را قبلا تمام نموده بودند، با حضور محترم سیدرحمن رحمن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

BACK TO NEWS