گزارش اجراات کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان در سال مالی 1399

sao-af
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۷:۲۴
sao

اداره عالی تفتیش چارچوبی را برای شناخت بیشتر و ایجاد اعتماد عمومی میان شهروندان و ادارات عامه بنا نهاده است که در آن نهادهای مدنی، رسانه یی و شهروندان می توانند، در روند تفتیش های مشارکتی با تیم تفتیش در مراجع اشتراک بکنند، تا از این طریق از چگونگی اجراآت ادارات عامه اطلاع و آگاهی به دست بیاورند.

 همچنان شهروندان پیشنهادات و شکایات خویش را در ارتباط به مراجع که در اجراات خویش دچار کمبودی ها و مشکلات می باشند، می توانند از طریق منابع ثبت شکایات به اداره عالی تفتیش پیشنهاد بدهند، تا مرجع مربوطه تفتیش و گزارش آن جهت آگاهی شهروندان به نشر رسانده شوند.

اداره عالی تفتیش جهت مدیریت، هماهنگی و اتخاذ تصامیم جامع در ارتباط به اجرای تفتیش های مشارکتی و بحث و تصمیم گیری روی پیشنهادات، نظریات و شکایات شهروندان کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان را ایجاد کرده است؛ که اعضای آن را ادارات و نهادهای مختلف تشکیل میدهند.  

کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان، جلسات مختلف را در سال مالی 1399 تدویر و روی موضوعات مختلف بحث و تصمیم گیری نموده اند.

که عمده ترین آنها در ذیل درج گردیده اند»

  1. جهت اجراآت موثر و مفید در راستای اجرای تفتیش های مشارکتی و دخیل ساختن شهروندان در روند تفتیش ها، کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان طی جلسات مختلف روی استراتیژی مشارکت شهروندان که در بر گیرنده اهداف پنج سال آینده می باشد، بحث و آنرا انکشاف و ترتیب نموده است.  
  2. جهت ایجاد یک چارچوب مشخص به منظور تفتیش و رسیدگی به شکایات و پیشنهادات شهروندان کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان رهنمود ثبت، دریافت و رسیدگی به شکایات شهروندان را طی جلسات مختلف ترتیب و نهایی نموده است.
  3. کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان در ارتباط به شکایات و پیشنهادات شهروندان که جمعا 21 عدد از طریق منابع ثبت شکایات در سال مالی 1399 دریافت گردیده بود، بحث و تصامیم لازم را اتخاذ نموده اند.

شکایات طبق فیصله کمیته به کتگوری های ذیل مشخص گردیده اند.  

شکایات و پیشنهادات مرتبط به فعالیت های اداره عالی تفتیش

شکایات و پیشنهادات که مرتبط به فعالیت های اداره عالی تفتیش تشخیص شده اند، 12 عدد می باشند، که 5 عدد تفتیش آن تکمیل، 4 عدد آن در حال تفتیش، 3 عدد آن شامل پلان سال مالی 1400 گردیده اند.

 گزارش های تفصیلی شکایات تفتیش شده، به زود ترین فرصت جهت آگاهی شهروندان نشر خواهند شد.

شکایات و پیشنهادات مرتبط به فعالیت های سایر ادارات

شکایات و پیشنهادات شهروندان که توسط کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان مرتبط به فعالیت های سایر ادارات تشخیص شده اند، (2)، عدد می باشند که طبق فیصله کمیته به صورت مکتوبی به مرجع مربوطه و همچنان از طریق تماس و ایمیل به شکایت کننده اخبار گردیده است.

شکایات بی ربط

به تعداد (5)، عدد شکایت و پیشنهاد طبق فیصله کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان بی ربط شناخته شده اند که لیست شان از طریق ویب سایت و فیسبوک اداره عالی تفتیش جهت آگاهی شهروندان نشر خواهند شد.   

در ارتباط به 2 عدد شکایت نسبت نداشتن اسناد کافی و لازم تا الحال تصمیم اتخاذ نگردیده و بعد از جمع آوری اسناد کافی  تصامیم لازم در ارتباط به آن اتخاذ خواهند شد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۱:۳۴
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسات افتتاحیه خویش در پوهنتون علوم طبی کابل و شفاخانه تدریسی علی آباد برگزار نمود

 هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش، جلسات افتتاحیه بررسی خویش را که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب رئیس دعوت و ارشاد، محترم مولوی صبیح الدین صدیقی وارسی کننده ریاست تفتیش سکتور معارف، صحت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۰:۳۹
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را در ریاست معارف شهر کابل تدویر نمود

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را با مسئولین ریاست معارف شهر کابل که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب رئیس دعوت و ارشاد، محترم مولوی صبیح الدین صدیقی وارسی کننده ریاست. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۳ - ۱۵:۳۸
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را در ناحیه چهاردهم شاروالی کابل دایر نمود

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد حسن موسی زی رئیس تفتیش شاروالی ها، آمر و اعضای هیئت موظف تفتیش، محترم مولوی غلام محبوب عرفانی رئیس ناحیه. . .

BACK TO NEWS