برنامه آموزشی سه روزه برای تفتیش داخلی ادارات سکتور عامه با توزیع گواهی نامه پایان یافت

sao-af
پنجشنبه ۱۳۹۸/۸/۳۰ - ۶:۵۸
اداره عالی بررسی

برنامه آموزشی سه روزه که از جانب اداره عالی بررسی در تالار کنفرانس های اداره برای تفتیش داخلی ادارات در سکتور عامه برگزار گردیده بود امروز به تاریخ 29/8/1398 با توزیع گواهی نامه برای اشتراک کنندگان توسط رهبری اداره؛ پایان یافت.

در این برنامه روز نخست بحث جامع و کار گروهی پیرامون غنامندی مقرره تفتیش های داخلی ادارات به اشتراک روسای تفتیش داخلی و رهبری اداره عالی بررسی صورت گرفته؛ نتایج آن با همه شریک گردید.

روز دوم و سوم در مورد عناصر الزامی چارچوب بین المللی تفتیش مانند: ماموریت تفتیش داخلی، پرنسیب های اساسی، تعریف تفتیش داخلی، کود اخلاقی، معیارهای تفتیش و در کل دانش و مهارت و یک دید کلی بخاطر خدمتگزاری مسلکی برای ایشان معلومات ارایه گردید.

در نهایت اجماع بر آن شد تا تعریف و جایگاه ادارات تفتیش داخلی، ارتقای ظرفیت و روابط آن با اداره عالی بررسی در مقرره باید بازتاب نماید تا تفتیش داخلی ادارات با استقلالیت و توانایی کاری و مسلکی بتوانند به حیث حافظ منافع دارایی عامه، مأموریت خویش را در شفافیت و اصلاحات مالی انجام دهند.

در این برنامه نخست اشتراک کنندگان از سعی و تلاش اداره عالی بررسی در راستای حمایت و ارتقای ظرفیت تفتیش های داخلی اظهار قدردانی نموده و در ثانی تقاضای اکثریت آنها بر آن بود تا در آینده اداره عالی بررسی به برگزاری چنین برنامه ها؛ به ویژه در مورد موضوعات؛  چون:  فرق بین تفتیش مالی، رعایت قوانین و مقررات و تفتیش عملکرد نماید.

این در حالی است که اداره عالی بررسی پیوسته تلاش مینماید تا تعهد مسلکی و اخلاقی خویش را به خاطر توانمند سازی نیروهای حسابگیر در آوردن اصلاحات مالی ایفا نماید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۲۳
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

سیمینار سه روزه اصلاحی برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار گردیده بود و در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی سرپرست ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۱:۰
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار شد 

به اساس فیصله مصوبه شماره(26) مورخ 3 رمضان 1445 هـ ق، هیئت رهبری ادارۀ عالی تفتیش این اداره سیمینار سه روزه را به هدف ارتقاء و بلند بردن کیفیت کاری مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش که. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت مؤظف تفتیش ادارۀ عالی تفتیش در ناحیه پانزدهم شاروالی کابل تدویر یافت

هیئت مؤظف ادارۀ عالی تفتیش جهت بررسی فعالیت و اجراآت ناحیه پانزدهم شاروالی کابل جلسۀ اختتامیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب  رئیس دعوت و ارشاد، محترم محمد حلیم شکران آمر. . .

BACK TO NEWS