برنامه آموزشی FIA امروز از سوی رئیس عمومی اداره عالی بررسی افتتاح گردید

sao-af
یکشنبه ۱۳۹۸/۳/۱۹ - ۸:۵
FIA,SAO,ACCA

در محفلی‌که امروز یک‌شنبه 19 جوزای سال 1398 هجری خورشیدی به‌ مناسبت افتتاح برنامه آموزشی FIA در تالار کنفرانس‌های مطبوعاتی اداره عالی بررسی برگزار شده‌بود؛ هیأت‌رهبری، رؤسا، آمرین، مفتشین و سایر منسوبان اداره حضور به هم رسانیده بودند.

محمد نعیم حقمل، رییس عمومی اداره عالی بررسی گفت: هدف از تدویر این برنامه آموزشی، مسلکی‌سازی مفتشین با معیارهای بین‌المللی می‌باشد. آقای حقمل افزود: آن عده از مفتشین و منسوبان اداره که در امتحان زبان انگلیسی نمره معیاری را به‌دست نیاورده‌اند؛ به کورس‌های زبان انگلسی معرفی می‌شوند و پس از آن شامل این برنامه آموزشی خواهند گردید.

رییس عمومی با اشاره به این‌که چرا برنامۀ آموزشی FIA را می‌خوانیم و نتیجه آن چه است گفت: درحال حاضر داشتن سرتفیکیت FIA یک امتیاز مهم به شمار می‌رود و کسانی‌که این سرتفیکیت را دارا هستند، می‌توانند در هر نقطه جهان با معاش و امتیاز بلند، وظیفه انجام دهند و درحقیقت سرتفیکیت FIA شبیه یک پاسپورت است در هرجای دنیا قابل اعتبار می‌باشد.

وی افزود دلیل این‌که ما در حال حاضر به مشاورین خارجی نیاز داریم این است که آنان سرتفیکیت FIA دارند و به‌خوبی می‌توانند از عهدۀ کارهای محاسباتی بیرون شوند. آقای حقمل خاطرنشان ساخت که در حال حاضر فراگیری دروس این برنامه تا حدی اجباری خواهد بود و اما در آینده باید همه به صورت داوطلبانه این برنامه را بیاموزند و با تلاش و مسلکی‌سازی مفتشین، امید می‌رود که تا دو-سه سال آینده نیاز به مشاور خارجی احساس نشود.

وی تاکید کرد که آن عده از منسوبانی‌که سن‌شان زیر 45 سال است، این برنامه را به‌صورت اجباری باید فرا بگیرند و آنانی‌که بالای 45 سال سن دارند، می‌توانند به‌صورت اختیاری پیش ببرند و در سال‌های پسین داشتن این سرتفیکیت و سایر امتیازات در حین استخدام؛ اولویت بیشتر خواهد داشت.

قابل ذکر است که در این برنامه آموزشی که از دو تا دو نیم سال آینده را در برخواهد گرفت، به تعداد 69 تن از مفتشین وکارمندان بخش‌های مختلف اداره شامل هستند و بیشتر محاسبه مالی و محاسبه منجمنت را آموزش خواهند دید.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۸
Background image

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دایر گردید

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش طی محفلی که در آن محترم مولوی نورحیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، محترم سید رحمن رحمن رئیس انکشاف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۰
Background image

امتحان برنامه آموزشی مفتیش تصدیق شده سکتور عامه  اخذ گردید

از بیست دو تن از مفتشین اداره عالی تفتیش و ریاست تفتیش داخلی ادارات و وزارت خانه ها که برنامه آموزشی مفتش تصدیق شده سکتور عامه(CPSA) را قبلا تمام نموده بودند، با حضور محترم سیدرحمن رحمن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

BACK TO NEWS