معرفی رئیس بررسی مساعدت‌های خارجی اداره عالی بررسی

sao-af
دوشنبه ۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۱:۵۶
معرفی رئیس بررسی مساعدت‌های خارجی

محمد نعیم حقمل، رئیس عمومی اداره عالی بررسی امروز دوشنبه 24 سرطان سال 1398 هجری خورشیدی طی محفلی با حضور داشت فضل هادی فضل معاون مسلکی، مجیب الرحمن شیرزاد معاون مالی واداری، رؤسا، آمرین و سایر کارمندان این اداره، حبیب الرحمن رحمانی را به‌عنوان سرپرست ریاست بررسی مساعدت‌های خارجی معرفی نمود.

برنامه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید آغاز و سپس داراب شیرزاد، رئیس منابع بشری اداره عالی بررسی حکم ریاست جمهوری را مبنی بر تقرری حبیب الرحمن رحمانی به‌عنوان سرپرست ریاست بررسی مساعدت‌های خارجی قرائت نمود.

محمد نعیم حقمل، رئیس اداره عالی بررسی ضمن خوش‌آمد گویی حاضرین در تالار، آقای رحمانی را شخصیت تحصیل‌کرده و باتجربه در بخش تفتیش خواند و تقرری ایشان را دربست رتبه (2) به حیث رئیس بررسی مساعدت‌های خارجی تبریک گفته و بیان داشت: آرزوی ما این است که بتوانیم در زمان کم به تمام اهدافی که در استراتیژی اداره عالی بررسی در نظر گرفته‌شده است، نزدیک شویم و امیدوار هستم که حضور آقای رحمانی و نقش ایشان در برآورده شدن این اهداف مؤثر واقع شود.

وی با اشاره به پلان استراتیژیک اداره گفت: موضوع مهمی که می‌خواهم به آن اشاره‌کنم، اهداف پلان استراتیژیک اداره است که باید بخش مساعدت‌های خارجی به خودکفایی برسد و برای خودکفایی این بخش پلانی در نظر گرفته‌شده بود که بر اساس آن باید با کمپنی‌های خارجی قرارداد امضا می‌شد تا از طریق همان کمپنی ظرفیت کاری کارمندان بالا می‌رفت؛ اما بدبختانه آن قرارداد صورت نگرفت و ما بازهم تعداد از مشاورین خارجی را برای یک سال استخدام می‌کنیم.

معرفی رئیس بررسی مساعدت‌های خارجی

آقای حقمل اضافه نمود که در پلان قبلی قرار بود کمپنی برای سه سال استخدام شود و طوری تنظیم‌شده بود که سال اول تفتیش پروژه‌های بانک جهانی بین کمپنی و کارمندان این اداره به گونه مشترک صورت بگیرد، در سال دوم 50 درصد پروژه‌ها به گونه مستقل از سوی کارمندان این اداره و متباقی آن توسط مشاورین انجام شود و در سال سوم تمام پروژه‌های بانک جهانی توسط مفتشین این اداره انجام شود؛ اما کیفیت کار از سوی کمپنی کنترول گردد.

آقای حقمل افزود: با این‌وجود قرار است مطابق پلان قبلی 6 مشاور را برای یک سال استخدام کنیم تا با همکاری آن‌ها بتوانیم پروژه‌های بانک جهانی را تفتیش کنیم و به تعقیب آن، زمانی که باقی می‌ماند شماری از تصدی‌های دولتی با همکاری مشاوران خارجی بررسی می‌شود. این‌یک چانس عالی است، به‌جای این‌که ما سه سال منتظر باشیم تا به خودکفایی برسیم ما باید در این راستان کوشش بکنیم و توجه آقای رحمانی را هم در این بخش خواهانم که ما اگر بتوانیم در همین یک سال خودکفا شویم.

رئیس اداره عالی بررسی خاطرنشان ساخت که اگر همین تفتیش تصدی‌ها به گونه مشترک یا پنجاه‌پنجاه از سوی مفتشین اداره و مشاورین خارجی صورت بگیرد و بر علاوه کیفیت کار آن توسط مشاورین خارجی کنترول شود، ما در آینده می‌توانیم مشاورین کمتر را استخدام و در طول یک سال به خودکفایی رسیده و پروژه‌های بانک جهانی را خودمان بررسی نماییم.

آقای حقمل در اخیر صحبت‌های خویش یک‌بار دیگر تقرر آقای رحمانی را برایشان تبریک گفت و همچنان از بشیر احمد رشیدی، رئیس اسبق ریاست بررسی مساعدت‌های خارجی بابت زحمات چندین ساله‌شان در این اداره قدردانی نمود.

معرفی رئیس بررسی مساعدت‌های خارجی اداره عالی بررسی

در ادامه حبیب الرحمن رحمانی، رئیس ریاست بررسی مساعدت‌های خارجی ضمن سپاسگزاری از حسن اعتماد و اعتبار رئیس و هیئت رهبری اداره تعهد سپرد که توقعات اداره را تا حدتوان برآورده سازد. آقای رحمانی گفت: قسمی که همه ما می‌دانیم بررسی و تفتیش جایگاه بسیار مهمی را در سیستم مدیرت مالی عامه و یا مدیریت مالی خصوصی دارد. زمانی که حرف از موجودیت فساد گفته می‌شود، توقع و انتظار مردم از مفتشین این است که فساد را پیدا و شخص فاسد را به دادگاه معرفی کنند، ما و شما امروز درجایی قرار داریم که همین مسئولیت خطیر به عهده ماست.

وی تعهد به وطن و دلسوزی به ملت را یک امر مهم و وظیفه هر انسان دانسته، گفت: من‌ به‌حیث یک جوان درعین‌حال تعهد می‌سپارم آنچه رهبری اداره از من توقع دارد را برآورده بسازم، از تمام همکاران و رؤسای این اداره تقاضا همکاری نمود.

حبیب الرحمن رحمانی دارای سند ماستری در اداره و تجارت بوده و بیش از 10 سال در بخش‌های مختلف تفتیش کارکرده است که بر اساس حکم شماره (982) مورخ 16/4/1398 مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان به حیث رئیس بررسی مساعدت های خارجی تقرر حاصل نمود است.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۸
Background image

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش دایر گردید

برنامۀ آموزشی اساسات و مهارت های تفتیش برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش طی محفلی که در آن محترم مولوی نورحیدر صدر رئیس عمومی تفتیش عملکرد و خاص، محترم سید رحمن رحمن رئیس انکشاف. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۴:۱۰
Background image

امتحان برنامه آموزشی مفتیش تصدیق شده سکتور عامه  اخذ گردید

از بیست دو تن از مفتشین اداره عالی تفتیش و ریاست تفتیش داخلی ادارات و وزارت خانه ها که برنامه آموزشی مفتش تصدیق شده سکتور عامه(CPSA) را قبلا تمام نموده بودند، با حضور محترم سیدرحمن رحمن. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۴
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد تدویر یافت 

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ اختتامیه خویش را پیرامون مسوده نتایج گزارش مفتشین ادارۀ عالی تفتیش در وزارت اقتصاد مورخ 8 شوال 1445 هـ ق، برگزار نمود که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب. . .

BACK TO NEWS