نشست کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان

sao-af
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۷/۲ - ۹:۵۷
SAO

دومین نشست کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان زیر نظر معاون مسلکی اداره عالی بررسی و رئیس کمیته رسیدگی به امور مشارکت عامه پیرامون شریک سازی برنامه های کاری این کمیته به تاریخ ۲ میزان ۱۳۹۸ که مصادف است با ۲۰۱۹/۱۰/۲۴ میلادی در تالار کنفرانس های اداره با اشتراک اعضای کمیته برگزار گردید.

در آغاز رئیس کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان فرمودند:حکومت کارا، موثر و پاسخگو بدون اشتراک شهروندان که جامعه مدنی و رسانه ها از آن نماینده گی مینماید ؛ مفهوم ندارد. که به همین منظور اداره عالی بررسی پروسه دخیل سازی شهروندان را در روند تفتیش آغاز نموده است.

در تداوم نشست های نوبتی کمیته؛ امروز روی گزارش تطبیق فیصله های اولین نشست کمیته صحبت گردیده و پس از معرفی اعضای کمیته رسیدگی به امور مشارکت شهروندان مطابق اجندا در این نشست مشاور حقوقی اداره رابه حیث معاون کمیته مشارکت پس از نظرخواهی اعضای کمیته انتخاب نموده تا در غیاب رئیس کمیته بتواند وظایف آنرا پیگیری نماید.

در ادامه اقای فضل گفتند: لازم است تا اعضای کمیته بخاطر موثریت مشارک شهروندان در پروسه تفتیش نشست حضوری را با نهادهای جامعه مدنی و رسانه ها ترتیب نمایند و همچنان در مورد نصب صندوق شکایات در مرکز اداره و ریاست های ساحوی آن در ولایات و همچنان نشستی را با نماینده های رسانه ها تنظیم و در مورد اشتراک ایشان در این روند توجه صورت گیرد تا این پروسه از دامنه وسیع برخوردار گردد.

در این جلسه در مورد پلان عملیاتی آمریت مشارکت عامه در روند بررسی وهمچنان در مورد طرزالعمل اجرایوی آن بحث و تبادل افکار به خاطر غنامندی آن صورت گرفت.

این در حالی است که اداره عالی بررسی بخاطر ترویج فرهنگ پاسخگویی و رعایت اصول و ارزش های مردمی اخیرآ نهادهای جامعه مدنی و رسانه ای را که نمایندگی از شهروندان می نمایند در روند تفتیش شریک نموده است.

 

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۱:۳۴
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسات افتتاحیه خویش در پوهنتون علوم طبی کابل و شفاخانه تدریسی علی آباد برگزار نمود

 هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش، جلسات افتتاحیه بررسی خویش را که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب رئیس دعوت و ارشاد، محترم مولوی صبیح الدین صدیقی وارسی کننده ریاست تفتیش سکتور معارف، صحت. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۴ - ۱۰:۳۹
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را در ریاست معارف شهر کابل تدویر نمود

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را با مسئولین ریاست معارف شهر کابل که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب رئیس دعوت و ارشاد، محترم مولوی صبیح الدین صدیقی وارسی کننده ریاست. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲۳ - ۱۵:۳۸
Background image

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را در ناحیه چهاردهم شاروالی کابل دایر نمود

هیئت موظف ادارۀ عالی تفتیش جلسۀ افتتاحیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد حسن موسی زی رئیس تفتیش شاروالی ها، آمر و اعضای هیئت موظف تفتیش، محترم مولوی غلام محبوب عرفانی رئیس ناحیه. . .

BACK TO NEWS