نقش افکار و نظریات شهروندان در تفتیش های مشارکتی

sao-af
یکشنبه ۱۳۹۹/۷/۲۰ - ۶:۴۸
sao
اداره عالی تفتیش به منظور افزایش بیشتر شفافیت، حسابدهی و ایجاد اعتماد میان شهروندان و ادارات سکتور عامه ، اجرای تفتیش های مشارکتی را قبلا آغاز نموده است. در اینگونه تفتیش ها تیمی که متشکل از مفتشین اداره عالی تفتیش و نماینده نهادهای مدنی می باشد، تفتیش های مشارکتی را در مراجع انجام میدهند.
هدف عمده اجرای تفتیش های مشارکتی، دخیل سازی افکار و نظریات شهروندان در فرایند تفتیش ها و بررسی ها می باشد. با این توضیح که نماینده های جامعه مدنی که از طیف های مختلف جامعه نمایندگی می نمایند با حضور و اشتراک شان در پروسه های تفتیش فرصت می یابند تا افکار و نظریات خویش را جهت بهبود و شفافیت هر چه بیشتر عرصه تفتیش ابراز داشته و از کیفیت و شفافیت آن ها اطمینان حاصل نمایند. این موضوع باعث میشود تا از یک طرف اعتماد مردم نسبت به پروسه های تفتیش را قوی تر ساخته؛ و از سوی دیگر بخاطر بهتر شدن امور تفتیش موثر و ممد واقع می گردد.
قابل یادآوری است، نهادهای جامعه مدنی، رسانه یی و شهروندان به ارتباط موضوعات و مسایلی که ایجاب تفتیش را می نمایند، را می توانند به صورت آنلاین و کتبی از طریق فورم ثبت شکایات و صندوق شکایات، شکایات خویش را درج نمایند، تا به آن رسیدگی صورت گیرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۲۳
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

سیمینار سه روزه اصلاحی برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار گردیده بود و در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی سرپرست ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۱:۰
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار شد 

به اساس فیصله مصوبه شماره(26) مورخ 3 رمضان 1445 هـ ق، هیئت رهبری ادارۀ عالی تفتیش این اداره سیمینار سه روزه را به هدف ارتقاء و بلند بردن کیفیت کاری مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش که. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت مؤظف تفتیش ادارۀ عالی تفتیش در ناحیه پانزدهم شاروالی کابل تدویر یافت

هیئت مؤظف ادارۀ عالی تفتیش جهت بررسی فعالیت و اجراآت ناحیه پانزدهم شاروالی کابل جلسۀ اختتامیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب  رئیس دعوت و ارشاد، محترم محمد حلیم شکران آمر. . .

BACK TO NEWS