نقش شهروندان در شفافیت و پاسخگویی

samema.sadat
شنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۰:۸
sao

اداره عالی تفتیش چارچوبی را برای شناخت بیشتر و ایجاد اعتماد عمومی میان شهروندان و سکتور عامه بنا نهاده است که در آن شهروندان می توانند از کمی و کاستی های فعالیت ها و عملکردهای سکتور عامه، عوامل فساد زا و مشکلات که با آن مواجه می گردند و می بینند که ضرورت به تفتیش دارند، به حیث پیشنهاد و شکایت برای رسیدگی و تفتیش آن به ثبت برسانند.

توقع یک دولت حسابده و پاسخگو و همچنان عاری از فساد می تواند ارتباط مستقیم با بر خورد شهروندان آن کشور داشته باشند و آن زمانی به واقعیت می پیوندد که شهروندان به حیث یک انسان مسول مشکلات، کمی و کاستی ها و عوامل فساد زا را که در سکتور عامه با آن مواجه می گردند به حیث یک مفتش و نظارت کننده مسوول عمل بکنند و آن را با مراجع مسوول شریک نموده و در پاسخگویی و شفافیت سکتور عامه نقش تعیین کننده را ایفاء بکنند.

که در این راستا اداره عالی تفتیش منابع ثبت شکایات را برای ارایه شکایات و پیشنهادات شهروندان به صورت آنلاین و کتبی ایجاد نموده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۲۳
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش پایان یافت

سیمینار سه روزه اصلاحی برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار گردیده بود و در آن محترم الحاج مولوی محمد محسن هاشمی سرپرست ادارۀ عالی تفتیش، معاونین، مشاورین، رؤسا، آمرین، مفتشین. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۲۱:۰
Background image

سیمینار اصلاحی سه روزۀ برای مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش برگزار شد 

به اساس فیصله مصوبه شماره(26) مورخ 3 رمضان 1445 هـ ق، هیئت رهبری ادارۀ عالی تفتیش این اداره سیمینار سه روزه را به هدف ارتقاء و بلند بردن کیفیت کاری مفتشین و کارمندان ادارۀ عالی تفتیش که. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۸
Background image

جلسۀ اختتامیه هیئت مؤظف تفتیش ادارۀ عالی تفتیش در ناحیه پانزدهم شاروالی کابل تدویر یافت

هیئت مؤظف ادارۀ عالی تفتیش جهت بررسی فعالیت و اجراآت ناحیه پانزدهم شاروالی کابل جلسۀ اختتامیه خویش را که در آن محترم مولوی محمد عیسی راهب  رئیس دعوت و ارشاد، محترم محمد حلیم شکران آمر. . .

BACK TO NEWS